Pro dobrý a kvalitní výkon státní správy a vlastnických práv je třeba, aby obce (města) měly jasně a přesně definované místní komunikace na svém katastru.
Pasport místních komunikací je základní evidencí místních komunikací, který vedou jejich správci v souladu s pokyny vlastníků místních komunikací, jimiž jsou převážně obce a města.
Pasport obsahuje část textovou a část grafickou a v základním rozsahu zahrnuje, kromě řádného označení komunikací i jejich délku, povrch a zařazení do tříd.
V pasportu se také eviduje počet mostů na těchto komunikacích, jejich délka a provedení.
Na základě zpracovaného pasportu místních komunikací rozhoduje vlastník (obec, město) ve správním řízení o zařazení pozemní komunikace do kategorie místních komunikací.
Pasport je rovněž pro obce (města) důležitý při zpracování a předkládání žádostí o granty, dotace a příspěvky z různých fondů a operačních programů.
Pokud pasport ještě nemáte, kontaktujte nás, pasport Vám zpracujeme.